۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

نگاهی به «نظرسنجی» فرمایشی بالاترین و طرح یک نظرسنجی آلترناتیو

در این حین که نصحیت الملوک بالاترین توسط رعایای «شرمنده» ادامه دارد و عده ای از کاربران دست به دستمال در پی جلب ترحم و کشف «سرشت نیک» دیکتاتور اعظم، نظرسنجی سایت بالاترین که قرار است نشاندهنده ی اهمیت دادن دیکتاتور آن به نظرات کاربران باشد نسخه ی بدل نظرسنجی سال ۵۸ جمهوری اسلامی از آب در آمده است: توهین؟ آری یا نه. محل های اصلی مناقشه همچنان مفروضات ناگفته ی نظرسنجی باقی مانده اند. یعنی:

۱) نظر کاربران درباره ی سلب اتوریته شان در تعیین مصادیق «توهین به ادیان» و محول کردن این اتوریته به مدیر همچنان محل پرسش نیست.
۲) نظر کاربران درباره ی نحوه ی برخورد متفاوت بالاترین با «توهین به ادیان» همچنان محل پرسش نیست.

اگر اولی الآمر بالاترین واقعا قصد رسیدن به یک راه حل دموکراتیک برای مناقشه ی فعلی بر سر تصمیم قلدرمآبانه و اسلام پناهانه ی فعلی شان را داشت بایستی به جای نظرسنجی موذیانه (یا ابلهانه؟)ی فعلی، چیزی شبیه پرسش های زیر را به نظرسنجی می گذاشت:


پرسش اول:
آیا در مورد «توهین » به عقاید و اشخاص دینی، بالاترین باید رویه ای جداگانه ای داشته باشد؟
الف) بله، چون عقاید و اشخاص دینی برای خیلی از مردم مقدس هستند
ب) بله چون بالاترین ملک خصوصی مهدی یحیی نژاد است و او حق دارد قوانین ملک اش را خود تأیین کند
ج) بله، چون دین شامل مهمل ترین و مصیبت بارترین نوع عقاید بشری است بالاترین باید نسبت به توهین به آن با تسامح بیشتری برخورد کند
د) خیر چون هیچ عقیده ای برای همگان مقدس نیست و امتیاز انحصاری دادن به دین مساوی رانت دادن به دینداران ولذا تبعیض آمیز است
ه)‌ نظر خاصی ندارم

پرسش دوم:
به نظر شما مرجع [اتوریته ی] تشخیص «توهین»‌ در بالاترین باید چه کسانی باشند؟
الف) در همه موارد کاربران
ب) در همه موارد مدیران
ج) در همه موارد کاربران، در مورد دین مدیران
د) در همه موارد مدیران، بعد از اینکه جمعیت مسلمین بالاترین به حد کفایت رسید، کاربران
د) نمی دانم. هرچی بزرگ ترها صلاح بدانند.

اگر دوست داشتید می توانید در اینجا به پرسش های نظرسنجی بالا پاسخ دهید:
http://balatahrim.blogspot.com

آپدیت: الان دیدم که بالاترین در تکمله ی نظرسنجی مضحک اولیه اش از کاربران اش نام و مشخصات و ... را می خواهد. برای من معلوم نیست کاسب های حاکم بر بالاترین اطلاعاتی را که از کاربران جمع می کنند به کجاها می فروشند بنابراین کارگر بی جیره مواجب این بنگاه نخواهم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر